راهنمای انتخاب و نصب کاغذ دیواری و پوستر دیواری اتاق پذیرایی و اتاق خواب

 

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری جدید

کاغذ دیواری کاغذی است که در دکوراسیون داخلی برای تزئین دیوارهای داخلی ساختمانهای عمومی و اداری استفاده می شود. آنها معمولاً به صورت رول به فروش می رسد و با استفاده از چسب کاغذ دیواری روی دیوار اجرا می شوند.  آنها می توانند به صورت "کاغذ آستری" (به گونه ای که بتوان آنها را رنگ آمیزی کرد یا بعنوان پوشش سطوح ناهموار و یا دیوارهایی که دارای عیوب جزیی باشند استفاده کرد و سطح بهتری ایجاد کرد)  بافت دار و یا  با طرح الگوی تکراری منظم یا غیر منظم می باشند.  ابعاد این رول ها معمولا 53 سانتیمتر در طول 10 متر می باشد. بنابر این سطحی در حدود 5 متر مربع را پوشش می دهند. 

هنگام محاسبه مساحت مورد نیاز برای پوشش باید به مقدار پرتی کار هم توجه نمایید. بنابر این همیشه چند رول اضافی برای کار خود در نظر بگیرید. با این کار از اتلاف وقت و پول خود جلوگیری می کنید. زیرا ممکن است طرح هایی که شما نتخاب کردید بسرعت بفروش بروند و هنگامی که میخواهید سفارش کمبود رول های خود را انجام دهید دیگر آن طرح ها در انبار فروشنده موجود نباشد. در مقایسه با رنگ قیمت کاغذ دیواری بیشتر است.

تکنیک های چاپ کاغذ دیواری شامل چاپ سطحی ، چاپ گراور ، چاپ سیلک ، چاپ دورانی و چاپ دیجیتال است.  آنها به صورت رول های بلند ساخته می شود که به صورت عمودی روی دیوار آویزان می شوند.  کاغذ دیواری های طرح دار به گونه ای طراحی شده اند که الگو "تکرار" می شود ، و بنابراین قطعات بریده شده از یک رول را می توان در کنار یکدیگر آویزان کرد تا بدون اینکه به راحتی بتوان محل اتصال دو قطعه را مشاهده کرد ، آنها را نصب کرد.

فناوریهای جدید چاپ دیجیتال جوهر افشان با استفاده از جوهرهای ماوراء بنفش (UV) برای تولید پوستر دیواری سفارشی استفاده می شود.  طرح های بسیار کوچک را می توان حتی روی یک دیوار اجرا کرد.  عکسها یا هنرهای دیجیتال بر روی پوستر دیواری خام ارسال می شوند.

استفاده از طرح های پیچیده  یا ساده

برای اینکه از طرح های ساده یا پیچیده در اتاق خواب یا پذیرایی استفاده کنید بهتر است نگاهی به پرده ها و کوسن مبلهای خود بیندازید. اگر طرح های خود را با طرح ها و گل های پرده های خود متناسب سازید قطا موفقیت شما در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار زیاد می شود. 

طرح های با الگو های ریز برای فضاهای کوچک باعث دلگیر شدن و تاریکی فضای شما می شود. اتاق پذیرایی کوچک خود را با پوستر های جدید که دارای طرح های خیره کننده می باشند می توانید متحول سازید. بمددپوستر دیواری سه بعدیچاپگرهای پیشرفته می تونید یک تصویر از طبیعت و یا حتی عکسی از یک بافت قدیمی شهر را انتخاب کنید و آن را روی دیوار نصب کنید. می توانید از این تکنیک برای خلق فضاهای فوق العاده استفاده کنید. 

اتاق های پذیرایی با رنگ های روشن و رنگ های سرد بسیار زیبا می شوند. استفاده از تصویر دریا رای اتاق پذیرایی ایده جالبی بنظر می رسد. 

استفاده از طرح های سه بعدی پشت تلویزیون نیز امروزه رواج یافته اند.

طرح های ساده در اتاق خواب باعث آرامش خاطر و آسایش فضا می شوند. بنابراین استفاده از این طرح های ساده را در دستور کار خود قرار دهید.


طرح های جدید

طرح های جدید که شامل گلهای زیبا با رنگ های مختلف می باشد را می توانید در سایت پرشین راگ ببینید.

رنگ های امسال شامل صورتی ، بنفش ، آبی و قهوه ای می باشد. امروزه استفاده از پوستر ها و طرح های اختصاصی رواج زیادی پیدا کرده است. کافی است سری به فروشگاه های سطح شهر بزنید و از طرح های پوسترها ی جدید دیدن کنید.

طرح های بسیار پر طرفدار شامل پوستر دیواری سه بعدی می باشد که برای نصب در اتاق پذیرایی مناسب می باشد.

کاغذ دیواری های سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی در حقیقت تصویر یک شئ سه بعدی است که با استفاده از تکنیک چاپ ایجاد خطای بصری می کند. این تصاویر تحولی شگرفی در اتاق پذیرایی و یا خانه شما ایجاد می کنند . به همین دلیل در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از این تصاویر توصیه می شود. تصاویر سه بعدی جای خود را در دیوارهای پشت ال سی دی پیدا کرده اند. هنگام تماشای تلویزیون نا خود آگاه تصاویر سه بعدی پشت تلویزیون یک منظره خیره کننده ایجاد می کند. در برج های مسکونی که دارای دکوراسیون داخلی مدرن می باشند از این تصاویر بدیع می توان استفاده کرد.

پوستر دیواری

چاپ پوستر دیواری

پوستر دیواری معمولا با دستگاه های چاپ مختلف تولید می شوند. چاپ اکو سالونت و یا UV از نمونه های این دستگاه ها می باشد. هد های بسیار ظریف و کیفیت بالای چاپ آنها باعث شده است که این دستگاه ها برای چاپ پوستر دیواری استفاده گردند. 

 الگوهای بزرگ و کوچک

الگو های بزرگ برای اتاق های بزرگ بهتر به چشم می آیند. الگوهای کوچک هم برای اتاق های کوچک بسیار مناسبند. هر چند می توانید مطابق سلیقه خود عمل کنید. اجباری به استفاده از این قانون وجود ندارد.

کاغذ دیواری های اتاق خواب اسپرت

برای خرید پوستر دیواری اتاق خواب که دارای طرح های اسپرت باشند می توانید به فروشگاه پرشین راگ مراجعه کنید و طرح خود را انتخاب کنید. طرح های اسپرت مناسب برای اتاق خواب با دکوراسیون مدرن می باشد و انتخاب رنگ آنها می بایست مطابق با فضای اتاق خواب صورت گیرد.



دکوراسیون اتاق پذیرایی

برای کاغذ دیواری پذیرایی بهترین انتخاب استفاده از طرح های فلورال همراه با طرح های ساده می باشد. برای اینکار شما باید دیوار اصلی اتاق خود را پیدا کنید. برای اینکار شما باید بزرگترین دیوار اتاق پذیرایی را که پنجره و رادیاتور نداشته باشد انتخاب کنید. سپس این دیوار که مهمترین دیوار است را با پوستر و یا طرح های متناسب با اتاق خود که با فضای آن هماهنگی داشته باشد تزیین کنید.

توجه به رنگ و نوع دکوراسیون می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

کاغذ دیواری اتاق خواب

نحوه نصب

مانند رنگ ، کاغذ دیواری نیز قبل از استفاده نیاز به آماده سازی مناسب سطح دارد. علاوه بر این ، کاغذ دیواری برای همه اتاق ها  مناسب نیست. به عنوان مثال ، کاغذ دیواری حمام ممکن است به دلیل بخار زیاد (اگر با لاک مخصوص بسته نشده باشد) به سرعت خراب شود. آماده سازی مناسب شامل ترمیم هرگونه نقص در دیوار خشک یا گچ و حذف مواد شل شده یا چسب های قدیمی است. برای جلوه بهتر با کاغذهای نازک و دیوارهای با کیفیت پایین ، ابتدا می توانید دیوار را با کاغذ روکش (افقی) خط کشی کنید. اندازه گیری دقیق اتاق (طول ، عرض و ارتفاع) همراه با تعداد دهانه های در و پنجره برای سفارش کاغذ دیواری ضروری است.طرحهای بزرگ یا تکرار شده در یک الگو را می توان با استفاده از رول های متناوب کاغذ برش داد و به صورت اقتصادی تر آویزان کرد. پس از مرطوب شدن کاغذ دیواری از پیش چسبیده یا کاغذ دیواری خشک با خمیر مرطوب ، سطح مرطوب را روی خود جمع کرده و چند دقیقه می گذارند تا چسب فعال شود. علاوه بر نصب معمولی در دیوارها و سقف ،انها به عنوان پوشش تزئینی برای قفسه ها نیز استفاده می شوند.

نحوه کندن از دیوار

برای کندن کاغذ دیواری بهتر است که ابتدا آن را خیس کنید و مدتی منتطر بمانید. اگر در ابتدا نحوه نصب را بصورت استاندارد انجام داده باشید می توانید با این روش براحتی آن را از دیوار بردارید.

 

فروشگاه پرشین راگ

فروشگاه پرشین راگ یکی از بهترین مراکز خرید می باشد که شما براحتی می توانید محصول مورد نظر خود را در آن پیدا کنید.

طرح های زیبا برای اتاق خواب و اتاق پذیرای بصورت اختصاصی  دسته بندی شده اند. برای دیدن طرح های جدید به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.epersianrug.com

Comments

Popular posts from this blog

هر آنچه باید درباره کاغذ کرافت بدانید

# مقاله کرافت: یک مرور کلی

کاغذ دیواری های لاکچری در فروشگاه پرشین راگ