فروشگاه تخصصی کاغذ دیواری پرشین راگ

 

کاغذ دیواری

برای خرید کاغذ دیواری باید چند نکته را رعایت کنید. اول از همه باید دیواری را که می خواهید با این دیوارپوش تزیین کنید مشخص کنید. برای این کار بازد دقت کنید. برای راهنمایی شما نشانه ای که کدام دیوار اتاق و خانه شما است می توانید از روی این نکته که بزرگترین دیوار در اتاق پذیرایی و یا اتاق خواب می تواند دیوار اصلی آن اتاق باشد. بشرطی که فاقد درب و پنجره باشد.

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز 

سوالی که در این مرحله به ذهن ما می رسد این است که چه تعداد رول باید سفارش دهیم؟

نحوه محاسبه تعداد رول مورد نیاز چیست؟ در پاسخ ما جواب این سوال را در ادامه به شما خواهیم گفت.برای این کار شما نیاز به یک متر خیاطی دارید. پس از آن با متر خیاطی ساده دیوار را اندازه گیری کنید. ابتدا طول کل دیوار هایی را که می خواهید دیوارپوش نمایید اندازه گیره کنید. سپس کل این طول ها را با هم جمع کنید. سپس ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید.

پس از آن این دو عدد را در هم ضرب کنید. حاصل آن را به متر مربع تبدیل کنید. برای این کار اندازه های ارتفاع دیوار و طول دیوار را به متر در آورید و با این عدد ها محاسبات را انجام دهید. سپس باید بدانید که هر رول کاغذ دیواری ساده و یا طرحدار ۵۳ سانت عرض و ۱۰ متر طول دارد. بنابر این تقریبا ۵ متر مربع را با هر رول می توانید پوشش دهید.


بنابر این مساحت کل دیوارهای بدست آمده را بر ۵ تقسیم کنید. حاصل این محاسبات را به عدد بالاتر گرد کنید.


حدود ۲۰ درصد پرتی کار را در نظر بگیرید و ۱ تا ۲ رول اضافه هم سفارش دهید.

نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق پذیرایی

برای این کار شما باید کمی در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی و روانشناسی رنگها مطالعه کرده باشید. ابتدا نگاهی به اتاق پذیرایی خود بیاندازید. اندازه اتاق خود را بسنجید. اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است بهتر است از رنگ های سفید و کرم در پس زمینه کاغذ دیواری خود استفاده کنید. از گل های به رنگ گلهای پرده اتاق پذیرایی و یا رو مبلی های خود استفاده کنید. کاغذ دیواریهای جدید دارای ساقه گل های کم رنگ و طوسی رنگ می باشند. ولی گل های آنها دارای رنگ های مختلفی هستند. که در این مرحله سعی کنید طرح و رنگ گل آن با گل های پرده و یا فرش هماهنگ باشد. نکته مهم استفاده از گل های بزرگ در اتاق پذیرایی می باشد که کمی فضا دلباز تر می شود.


نحوه انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

برای انتخاب طرح اتاق خواب باید ببینید که سلیقه شما چطور است. سعی کنید از رنگ های آرامش بخش در این اتاق بیشتر استفاده کنید و بسراغ رنگ های جیغ و تند نروید. نکته مهم این است که در این اتاق از گل های کمی کوچکتر استفاده می شود. ولی همان نکات طراحی اتاق پذیرایی برای این اتاق نیز صدق می کند.

عوامل موثر در قیمت کاغذ دیواری

عواملی که در قیمت کاغذ دیواری ساده و طرحدار اتاق خواب موثر است یکی ضخامت کاغذ می باشد و دیگری نوع آن. به عبارتی دیگر نوع ضد آب بودن کاغذ دیواری قیمت آن را بالا می برد. اگر فاقد چنین خصوصیتی باشد قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت. زیرا نوع ضد آب آنها دارای روکشی به اسم وینیل هستند که باعث می شود آب به داخل آن نفوذ نکند و آن را خراب نکند. بنابر این قیمت آنها نیز افزایش می یا بد.

در مورد ضخامت هم هر چه کاغذ بکار رفته ضخیم تر باشد قیمت آن نیز به طبع آن افزایشی خواهد بود. 

ترکیب چند لایه آنها بدین صورت است که کاغذ مکانیکال در پشت آن قرار میگیرد که شبیه به کاغذ کاهی است ولی کیفیت آن بالاتر است. سپس طرح بر روی آن چاپ می شود. و در آخر روکش وینیل به آن اضافه می شود. 

چاپ آنها بصورت سیلندری یا Cylindrical انجام می شود.


کاغذ دیواری سه بعدی

این نوع از دیوارپوش ها به پوستر دیواری هم معروفند. این پوسترها با استفاده از سایه روشن های روی طرح ها باعث سه بعدی دیده شدن آنها می شود. طرح های سه بعدی حیوانات که طرفداران زیادی دارد  به شکل های مختلف در بازار یافت می شود. مثلا در بعضی از طرح ها شکل یک فیل که از دیوار بیرون آمده است نمایان می شود. ویا طرح هایی که برای پشت تلویزیون مناسب هستند به این شکل است که مثلا یک گل با دانه های مروارید که از دیوار بیرون آمده اند بنظر می رسد. قیمت کاغذ دیواری سه بعدی بستگی به جنس کاغذ و نوع چاپ آن دارد. کاغذ چرمی ارزانترین نوع و کاغذ های بافت دار گرانترین کاغذ موجود هستند. نوع دستگاه چاپ آنها نیز در قیمت تمام شده آنها موثر است. بنابر این قبل از خرید باید به این نکات توجه داشته باشید. برای سفارش طول و عرض دیوار را اندازه بگیرید و ۵ تا ۱۰ سانت به آن اضافه کرده و عدد نهایی را به فروشنده ارایه نمایید. اگر مطمئن نیستسد از فروشنده بخواهید فردی را برای متر کردن معرفی نماید.

پوستر دیواری

پوستر دیواری همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم در حقیقت یک عکس با کیفیت بالا است که بر روی کاغذ مخصوص چاپ شده است. عکس های موجود بر اساس موضوع آن طبقه بندی شده است. طرح های حیوانات و طرح های سه بعدی از همه پر طرفدارتر هستند. تصاویر طبیعت نیز یکی دیگر از موضوعات هستند که طرفداران خاص خود را دارد.


نحوه نصب این پوستر ها نیز شبیه کاغذ دیواری است. باید تکه های عکس در کنار یکدیگر طوری قرار گیرند که روی دیوار یک عکس و طرح واحد شکل بگیرد. ذکر این نکته کافی است که قبل از نصب باید دیوارها را از نظر ترک و حفره و رطوبت بررسی کنید و نسبت به رفع نقص آن قبل از نصب اقدام کنید.


فروشگاه پرشین راگ

حال سوالی که پیش می آید این است که کاغذ دیواری را از کجا بخریم؟ در پاسخ باید بگوییم که فروشگاه پرشین راگ یکی از فروشگاه های آنلاین می باشد که می توانید برای خرید به آن مراجعه نمایید. آدرس این فروشگاه در زیر آمده است.


Www.epersianrug.com 




برای دیدن طرح های سه بعدی باید به قسمت پوستر دیواری مراجعه کنید. چندین قسمت برای پوستر دیواری می باشد که بر اساس طرح آن طبقه بندی شده است. 


طرح حیوانات


طرح های سه بعدی


طرح های شهر


طرح های رستوران


طرح های طبیعت





Comments

Popular posts from this blog

هر آنچه باید درباره کاغذ کرافت بدانید

# مقاله کرافت: یک مرور کلی

کاغذ دیواری های لاکچری در فروشگاه پرشین راگ